max-tjej , amanda-1110blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Amanda Andersson - 31 mars 2011 15:01

Heej! Har precis varit i gympan men det har kommit nya kläder:Jag tycker dom är inte så fina... Men alla har olika smak! Nu vet jag inte vad ska skriva nu så jag säger hejdå!


\\max-tjej     P.s förlåt att det var ett kort inlägg!

Av Amanda Andersson - 30 mars 2011 21:00

Heej!  Så efter detta inlägget är det sista inlägget för idag!  Men hejdå!

 

max-tjej

Av Amanda Andersson - 30 mars 2011 16:08

Heej! Nu börjar interljuven! Jag med den som jag är och Sandra i röd! Oki då börjar vi!


Vad gillar du för mat?


Bollymat  och kyckling i bollymaten!   Mums! :)


Oki! Vad tycker med mig mest?


Om maten och att du ger mig godis om jag gör i en trick! :D


Oki! Vad gillar du att göra med mig?


Jag tycker om att göra är att gå promenad och köpa en bollysak! :D


 Oki! Vilka syskon tycker du om?


Alla!  Men mest Sötis. Hehe!


Oki! Vad gör du när jag är inte inloggad i panfu?


Leker med mina syskon men mest Sötis för hon är så snäll och delar med sig!! Hehe.


Vad delar Sötis med?


Godis och tidningar! Väldigt snällt!


Vad gillar du för godis?


Hmm... Det är nog bollychoklad!


Tidning då?


Hmm... bolly tidning tror jag!


Oki Nu kommer jag inte på frågor längre så, hejdå!


\\max-tjej

Av Amanda Andersson - 30 mars 2011 14:32

Heej! Förlåt att jag tog inte Dagens fråga igår men det var så sent! Men aja! xD. Men efter detta inlägget så ska jag kolla:Jabb Gabba Gabba på www.svt.se på Gabba Gabba! Men nu är det äntligen dags att ta Dagens fråga!! Frågan är så här: Panfu eller pandanda? Jag tycker panfu! Jaha nu var det ett kort inlägg Jag har slut med ider... Jag vet jag kan intervjuva min bolly Sandra!!!!!  Precis! Det är min bolly som heter Rödis förut men nu heter hon Sandra! Nu ska  jag kolla lite på Gabba Gabba kanske ett film till så men sen!



\\max-tjej 

Av Amanda Andersson - 29 mars 2011 17:33

Heej! Vet ni kommer bli superglada åt mig! (tror jag) Ni kanske inte hittar Dr. feelgood? Jo när jag ville gå på panfu nyss så jag gick på en tom server och gick in på staden och gissa... Dr. feelgood stod där alltså ni såg han inte! Så därför hittade ni inte han! Hoppas jag var till god hjälp!

 

 

max-tjej

Av Amanda Andersson - 29 mars 2011 16:23

Heej låt panfuinlägget berätta allt!

Hallo små gosiga Pandor,

de flesta av er har med förskräckelse och sorg följt katastrofen i Japan via TV, radio eller  tidningarna. Först kom en kraftig jordbävning, sedan en tsunami och nu hotar också en kärnkraftskatastrof (vad det innebär exakt ska jag förklara på torsdag i min nästa “Runt om i världen”-artikel).

Människorna i regionen lider svårt. Barn är särskilt hårt drabbade. Många av dem har förlorat sina föräldrar, släktingar och vänner, andra sina hem och alla sina ägodelar. En stor del av de överlevande måste nu sova i överfyllda nödbostäder, där det varken finns värme, mat eller medicin. Det går inte att ignorera: Barnen i Japan är i akut behov av hjälp!

Jag har läst era kommentarer och märker att ni är oroliga för människorna i Japan, en del av er har till och med offrat era spargrisar för att hjälpa dem. Detta berörde mig djupt och gav mig en idé: Panfu ska donera pengar till barnen i Japan!

Vi i Panfu kan inte bara stå och se på när barnen lider, vi måste göra något för att hjälpa dem. Därför organiserar vi en stor insamling i Panfu där alla Pandor kan bidra med sina Pandamynt. Dessa omvandlas sedan till kronor och går till hjälporganisationen  „Rädda Barnen“.

Såhär donerar ni:
Dr. Feelgood står från och med i eftermiddag med en insamlingsdosa i stan.

Fram till på lördag kan ni varje dag skänka 100 Pandamynt som Dr. Feelgood räknar ihop i slutet av dagen. Varje dag berättar hon hur många Pandamynt som skänktes dagen innan. När insamlingen är avslutad förvandlar vi Pandamynten till kronor och berättar hur mycket pengar vi fått ihop till “Rädda Barnen”.

Varje gåva räknas, även om det bara är några mynt. Om alla Pandor bidrar lite grann, kan det göra stor skillnad.

Förresten: Alla Pandor som donerat mynt kan på söndag  hämta ett hjälp-certifikat som går att skriva ut, hos Dr. Feelgood.

Love & Peace
Kamaria Bra ide Kamaria! Ska se om Dr. feelgood är i staden... Nehe! Han är inte där....! Kan ni lista ut varför det är så? men ses




\\max-tjej


Av Amanda Andersson - 29 mars 2011 06:41

Heej! Jag  har vaknat nu!  Jag har ingeting att skriva om så....! Jag vet! jag går till panfu!

 

\\max-tjej

Av Amanda Andersson - 28 mars 2011 20:32

Heej! Nu har jag kollat klart djursjukhuset! :) Nu är det dags att ha Dagens fråga! Här kommer den ninento DS eller dator? Ja den var svår men nu ska jag  titta en unge i minuter och sen spela panfu! Så den är den sista inlägget för idag! så ses imorgon bitti skriver imorgon bitti hejdå

Presentation

Hej och välkommen till min blogg, hoppas du gillar den!

Lavalampa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Panfureklamen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggklocka

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards