max-tjej , amanda-1110blogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Amanda Andersson - 28 februari 2011 13:09

Hej, Pandania00 här! Såvitt jag vet är max-tjej i skolan (jag har studiedag idag) så jag passar på att smita in med en del av novellen nu   Förresten, om ni undrar varför era kommentarer inte syns så är det för att max-tjej inte ville att någon skulle få reda på den andres svar. Det var jag som fixade bilden, så jag får inte rösta    Nej då    Men här kommer novellen, del 2:

Laura sträckte på sig i den obekväma sängen. Skulle de verkligen tvingas bo här, i en hel sommar? Men Laura tänkte inte så mycket mer på det. Hon hade annat viktigt! Fort satte hon sig upp, och drog till sig jeansen hon hade haft igår. I ena fickan låg den, lappen! Hon tog ur den ur fickan och försökte tyda. Jag skulle räddat dig stod det. Vad betydde det? Behövde Laura bli räddad? Varför?

- Det är frukost, ropade pappa nerifrån trappan.
Lauras syster vaknade och de gick ner till köket. Pappa stekte bacon och ägg, matoset kändes ända ut i trappan.

- Muums! sa Kerstin och skyfflade in en bit stekt ägg. Det var gott, pappa!

- Ja det var det, instämde Laura. Tack för maten.

- Ska du redan gå? frågade pappa.

- Ja... jag ska utforska stället.

- Ja okej då, men kom hem innan ett.

- Okej pappa! sa Laura och sprang mot dörren. Huset behövde renoveras, det syntes på långt håll. Lite färg... hade inte skadat! tänkte hon. Då fick hon se en kille i 19-årsåldern komma förbi.

- Hej, sa han.

- Hej...? sa Laura, undrade varför han sa hej till henne.

- Du har hittat Uras meddelande, sa han.

- Va?

- Lappen, sa han. Uras meddelande.

- Vem är det? Och vem är du?

- Chris, sa han. Han satte sig ner vid vägen och Laura satte sig bredvid.
- Ura levde för länge sedan. Han var en märklig man.

- För hur länge sedan?

- Tvåhundra år sedan, sa han. Jag levde ju inte då, såklart. Men i alla fall. Vera bodde i det här huset. Hon var 13 år... och såg precis ut som du. Men med brunt hår.
Laura ryggade tillbaka förskräckt.

- En dag blev Vera bortrövad. Ingen vet vad som hände... bara att de hittade en blond hårslinga i hennes säng. Inget mer. Ura var som en far för henne, och han kände den som rövade bort henne. Ura... hade dåligt samvete. Nu vill han vaka över alla Lindströööms som kommer till torpet. De som är släkt med Vera.

- VA! sa Laura.

Av Amanda Andersson - 27 februari 2011 17:12

hej alla pandor! nu ska jag göra en tävling det är om en kändis här är kändisen ni ska gissa alltså

så nu ska ni gissa vem som är på bilden det ska vara två stycken som ska ha rätt ettan ska få en  diplom av mig och en träff  träffen kommer sen, och tvåan får en diplom så tänk på nu xD men ska skriva lite senare men hejdå från eran \\max-tjej

Av Amanda Andersson - 27 februari 2011 12:15

Hej det är Pandania00 här!   Jag tänkte skriva en liten novell för er,i alla fall del 1. När max-tjej inte kan blogga ska jag skriva vidare på del 2, 3, osv. Förstår ni? Toppen!  Här kommer den.
______________________________________________________________________

- Laura?
- Ja.

- Jag vet inte om det här är en så bra idé...
- Hur menar du då? Kerstin lutade sig mot den solvarma väggen.

- Ja... det här ser ut som ett spökhus, och jag har en märklig känsla.

- Äsh, du bara inbillar dig.

Laura ville inte oroa sin lillasyster, men hon kände samma känsla. Det var något mystiskt med stugan familjen skulle låna över sommaren.

- Kerstin! Laura! Kom och hjälp oss bära in grejerna, ropade deras pappa.

- Okej! sa flickorna och sprang ut till bilen.

De bärde in alltihopa, då Laura fick se något. En bit papper låg på grusgången, bredvid höger bakdäck på bilen. Hon plockade upp den, utan att säga något.

- Laura? Har du somnat eller, sa Kerstin. Jag orkar inte bära den här väskan själv!

Laura stoppade den lilla biten papper i fickan och högg tag i ena sidan på mammas stora väska. När allt var inlastat, sa deras pappa:

- Gör er hemmastadda så börjar vi instralera grillen på baksidan, jag tänkte att vi kunde grilla ikväll.

- Jaa! sa tjejerna och gick upp med sina små väskor till övervåningen.

Hela huset var läskigt, det märkte de båda. Om man bara sett undervåningen som läskig, då var det inget i mot vad övervåningen var. Laura gick in i rummet, som flickorna skulle dela, och satte sig på en liten knarrande säng.

- Den här knarrar, konstaterade hon.

- Haha, ja det hör jag, skrattade Kerstin. Själv satte hon sig på en likadan knarrande säng på andra sidan rummet och gjorde en grimas.

- Ush! Jag gillar inte det här huset.

- Nej, vem gör det? Sa Laura och systrarna log.

_____________________________________________________________________

Var den bra? Jag tror faktiskt att jag ska fortsätta med att skriva små noveller när jag besöker max-tjejs blogg. Jag fick göra en egen kategori för max-tjej, så när jag bloggar kan ni läsa alla mina inlägg under kategorin "Pandania00 gästbloggar"   

 

//Pandania00

Av Amanda Andersson - 27 februari 2011 08:49

hej alla pandor!  mår ni bra? det hoppas jag! Men ni såg väl att jag inte bloggade igår? jo för att jag typ inte orkade och ja ville inte helt enkelt men såg ni mellodifestivalen igår min bästa var 2 och 6 det var min bästa men nu har ni läst att jag lever och ja jag ska nu tänka vad jag ska skriva så hejdå

Av Amanda Andersson - 25 februari 2011 20:00

hej alla pandor!   jag har varit i )mcdonalds vet inte hur man stavas) i middagen så  men nu har jag ätit kvälls maten det var lasagne  mm  men nu ska vi ta fredags bilder här är domååååh vad skönt att slappa vid solen!hallå jag är igen korv hellermysigt kom också att mysa det är faktiskt skönt kan jag få va med att leka?zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..... det var alla bilder jag gjorde skämt xD men nu ska jag jag ställa en fråga varje fredag här är frågan vad brukar ni göra på fredagsdagarna? men nu ska jag göra annat jag kanske kanske ska blogga senare vet inte än   men tror inte det men ja ni får vänta och se men om jag inte bloggar senare så då kan jag inte men hejdå alla pandor

Av Amanda Andersson - 25 februari 2011 08:05

  Hej alla pandorjag har en ny stil po texten men nu ser ni att jag skriver po för att jag skriver po min lillebrors dator och do so har han inte alla bokstäver so att ni vet heller hur  hehe men vill ni se mina djur po bild här är dom jag berättar om dom med

rödis heter hanhan älskar att go po promenad och att leka med mina bollysar och bloggar kanska mycket och väljer ut röd förg säg hej rödis Hej

randishan älskar att go po promenad och och gillar att busa han bloggar här lite do och do randis säg Hej Hej

muffinhan älskar att leka med sin boll och bloggar här lite muffins säg Hej Hej

gullanhon gillar att massor med kompisar kommer alltso pandor han bloggar här varje dag NÄSTAN

nu är det dags för pokopets

drakishan bloggar bara ibland han gillar att göra att spruta eldbollar och äta drakgodis  drakis säg Hej Hej

rävis han bloggar kanska mycket och han gillar at blinga po sina bjärllor han äter växter

marienahon bloggar bara po söndagarna hon gillar att flyga runt i min koja och att go po promenad snart ska jag fo en son här jag är po level 48 och so efter 48 so kommer det level 49 och do for jag en son här)sökt po google) so det var det de var en long inlägg det här men moste go nu hejdo















Av Amanda Andersson - 24 februari 2011 09:59

hej alla pandor  jag ot smörgos och o,boy det var gott so men jag vet inte vad jag ska skriva tyvärr men jag försöker men ses sen igen klockan tvo men ses

Av Amanda Andersson - 24 februari 2011 08:43

hej alla pandor  vet ni varför jag är så glad? jo att jag kom med på bearlovs saga    hihi men jag kan berätta det på fredag sagan börjar på fredag  jag börjar känna att jag gillar svart färg jag tycker det är lite onödig att skriva andra färger jag glömmer det alltid   xD jag kan visa kläderna det kommit här är dom  :fina eller fula tema är flygkläder men jag tänkte också visa möblernafina tycker jag haha jag skriver max-tjej p.s jag är rödis xD men jag ger max-tjej datorn igen  ja haha rödis du är värkligen bra men jag tycker att möblerna är fina ja kanske inte möbler fönster haha men jag är lite förgylt så att jag kan blogga på dagarna xD kaske gå på panfu med men KANSKE bara   men jag skriver lite senare idag kanske klockan: 10:00 klockan tio aa men ses klockan tio och då kan jag tänka till dess men hejdå från eran \\max-tjej   

Presentation

Hej och välkommen till min blogg, hoppas du gillar den!

Lavalampa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Panfureklamen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggklocka

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards